اطلاعاتی در رابطه با مصرف نیکوتین – دلایل ترک سیگار

زمانی که در رابطه با مزایای ترک تنباکو پرسیده می شود، بیشتر افرادی که سیگار می کشند در مورد مزایای سلامتی و پس انداز پول مربوط  به آن صحبت خواهد کرد.

هیچ شکی وجود ندارد که هر دو این موارد بعد از ترک سیگار، بر روی زندگی ما تاثیر قابل توجهی خواهند گذاشت، ولی در صورتی که شما سیگار را ترک کنید، پیشرفت های بیشتری را تجربه خواهید کرد.

از فردی که قبلا سیگاری بوده است، در مورد مزایایی که بعد از ترک تجربه کرده است، سوالاتی بپرسید. احتمالا جواب های او، باعث ایجاد تعجب در شما خواهند شد.

پنج دلیل اصلی برای ترک سیگار

بعد از ترک سیگار، به یک حس بهتری دست خواهید یافت.

حس درونی قدرت و اعتقاد به توانایی خودمان برای دست یابی به اهداف چالشی، به صورت نامحدودی افزایش می یابد. ترک تنباکو برای بیشتر افراد، یک رویای غیر قابل دستیابی می باشد که طی سالیان متمادی برای ما هم وجود داشته است. شناخت این موضوع که ما به اندازه کافی قدرتمند هستیم و زندگی بدون اعتیاد با ارزش می باشد، درهایی را به روی ما باز می کند که سالیان متمادی بسته بود.

اکثر افرادی که قبلا سیگار می کشیدند، به ورزشی مشغول می شوند که به آن علاقمند بوده اند، روش های کاری خودشان را تغییر می دهند، و یا به مدرسه بر می گردند. ترک سیگار منجر به تغییر زندگی فرد می شود. در صورت ترک آن را تجربه خواهید کرد.

در صورتی که ترک نکنید، عواقب غیر قابل باوری را تجربه خواهید کرد.

در صورتی که سیگاری باشید، ریسک مرگ شما به دلیل تنباکو، تقریبا ۵۰ درصد می باشد. علاوه بر آن، به طور متوسط طول مدت زندگی افراد سیگاری ۱۰ سال نسبت به افراد غیر سیگاری کاهش می یابد. هر ساله ۴۸۰۰۰۰ نفر به دلیل مصرف سیگار در ایالات متحده دچار مرگ و میر می شوند و در سطح جهانی، این آمار برابر با شش میلیون نفر می باشد.

با این وجود، در صورتی که قبل از ۴۰ سالگی سیگار را ترک کنید، میزان ریسک مربوط به فوت شما در نتیجه بیماری های مربوط به سیگار، به میزان ۹۰ درصد کاهش می یابد.

امروزه، میزان افراد سیگاری در ایالات متحده در پایین ترین سطح قرار دارد.

در سال ۲۰۰۵، ۲۱ نفر از هر ۱۰۰ نفر که بالای ۱۸ سال بودند (۲۰٫۹ درصد از جمعیت ایالات متحده) سیگاری بودند. در سال ۲۰۱۴، این تعدد به ۱۴ نفر در هر ۱۰۰ نفر فرد بالغ کاهش یافت (۱۶٫۸ درصد / ۴۰ میلیون سیگاری) و این آمار همچنان در حال کاهش می باشد.

ما باید از قانون گذاری ها و فعالیت های ضد سیگاری تشکر کنیم که باعث شده است افراد سیگاری آمریکا روش زندگی مناسب و صحیحی را انتخاب کنند. این برنامه ها ما را نسبت به خطرات مربوط به استفاده از تنباکو آشنا می کند، ولی در کشورهایی که این برنامه ها اجرا نمی شوند، میزان افراد سیگاری بالاتر می باشد.

امروزه در سرتاسر جهان یک میلیارد فرد سیگاری وجود دارد. ۸ درصد آنها در کشورهای دارای درآمد متوسط و پایین زندگی می کنند.

ترک سیگار، آنقدر که فکر می کنید سخت نمی باشد.

بلی، سیگار بر روی شما تاثیر دارد و ترک آن به زمان نیاز دارد. باید گفت که مراحل اولیه ترک سیگار سخت می باشد، و در صورتی که شما در مورد عواقب این کار آموزش ببینید و برای این کار حمایت شوید، شما خوشحال و متعجب خواهید شد که بهبود یافتن از اعتیاد به نیکوتین، یک کار عملی و محدود به یک دوره زمانی خاصی می باشد. شما همواره به فکر سیگار نخواهید بود و بعد از مدتی راحت خواهید شد.

هر فرد سیگاری از ترک سیگار می ترسد

 اعتیاد به نیکوتین ما را مجبور می کند تا بعد از تصمیم گیری به ترک سیگار، مدت ها به مصرف آن ادامه دهیم. ما هر روز در مورد ترک سیگار فکر می کنیم، ولی نسبت به ترک آن می ترسیم و بر روی تصمیم خودمان نمی مانیم. واقعیت این است که ، صرف نظر از زمانی که ترک می کنید، شما احساس ترس خواهید کرد که افراد سیگاری زیادی با شما آشنا هستند و در صورت ترک، با آنها قطع رابطه خواهید کرد. این ترس را بشکنید و بر روی تصمیم خودتان بمانید. این اضطراب شما بعد از یک مدتی که سیگار را ترک کردید، از بین خواهد رفت.

منبع: مرکز روانشناسی و روانپزشکی مگاروان - اطلاعاتی در رابطه با مصرف نیکوتین – دلایل ترک سیگار

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...